Dubaj Volume 2

Při naší první návštěvě v Dubaji v říjnu 2016 jsme si s kamarády řekli, že si to za dva roky můžem zopakovat.A díky akci na letenky z Krakova do Dubaje se společností FlyDubai se tak také stalo.Opět koncem října, od úterý do soboty za krásných 4200Kč.Původní plán jet autem se bohužel nemohl uskutečnit, takže jsme pro cestu na letistě do Krakova zvolili přimý bus od společnosti FlixBus.Cesta zpět pak byla kombinací autobusu od LeoExpress do Bohumína a odtud vlakem do Hodonína.

Do Krakova jsme Flixbusem vyráželi z Brna v úterý kolem 2 hodiny ráno od hotelu Grand.Cesta přes Olomouc a Ostravu byla rychlá a kolem 7 hodiny ráno jsme byli na letišti.Neomylně jsme po absolvováni pasovky zamiřili do salonku na snídani.Tam jsme nakonec strávili celou dobu až do odletu samotného, který byl v 12:20. Samotný let trval kolem 6ti hodin a kolem 21:00 jsme pomalu přistávali na letišti v Dubaji.Absolvovali jsme nezbytné kontroly, dostali razítko do pasu a vyšli ven do haly koupit místní SIM karty.Po jejich nákupu jsme chytili před halou taxi a jeli na náš hotel Eureka, který byl asi 10 minut jízdy daleko.Tam jsme se ubytovali kolem 22:00 a jestě zašli naproti do obchodu na nákup.Venku bylo krásných 26 stupňů.Kolem 22:30 jsme byli zpátky a šli spát.

Ráno byl plán jasný.Vydatná hotelová snídaně a pak směrem na Gold Souk čili trhy se zlatem a vším okolo.Nachází se tam mimo jiné největší zlatý prsten na světě .Odtud jsme pokračovali uličkama Deiry směrem k zálivu přes Spice Souk (trhy s kořením a vším možným).Kousek od tohoto trhu je stanovistě lodi Abra, které Vás za 1 dirham přepraví na druhou stranu zálivu.Tam je prozměnu Textile Souk.Ten jsme jen proletěli a kolem Dubajského muzea jsme pokračovali ke kopii historické Dubaje Al Bastakiya.Jelikož se už blížilo poledne šli jsme se schovat před nejvetším pařákem do Burjuman Mall.Tam jsme dali jídlo a prošli celý obchodnák.Kolem 14:00 jsme zamířili zpět na hotel.Po kratší pauze byl další plán jet metrem do Dubaj Marina.V metru se platí přednabitou NOL kartou, kterou jsme měli už z minula.Cesta do mariny trvá metrem asi 30 minut.Marina samotna se nachází asi 5 minut pešky od stanice metra , takže pohodička.Nacházi se zde krom mariny samotné mešíta a také nejvyšší obytné domy na svetě.Takové vyšší paneláky no asi kolem 300m.Mezitím se setmělo a my mohli zamířit zpět. Další zastávka byl Dubaj Mall a Burj Chalifa.Cesta od metra do Mall-u je dlouhá asi kilometr a celá se nachází v krytém chodníkovém systemu.Samotný Dubaj Mall je obrovský, člověk tam může vklidu strávit celý den nakupováním a stejně se nedostane všude.Myy naštěsti obchodnákem jen procházeli a mířili jsme k Burj Chalifa - nejvyšší budově světa (prozatím...pár km dál už se plánuje větší).V bazénu pod věží se odehrává každou půlhodinu vodní show za doprovodu vybrané hudby a když máte štestí tak na věži samotné shlédnete i videomapping.Vydrželi jsme tam další asi 3hodinky a než jsme se dostali na hotel bylo kolem 23:00.To už pak nezbývalo nic jiného než jít spát.

Druhý den ráno, opět po výborné hotelové snídani jsme si nachystali věci na celý den a vyrazili.Náš cíl byl Dubai Frame (v době naší první návštěvy ještě nebyl otevřený).Lístky jsme měli koupené online dopředu na 10:30 (dají se i n místě ale je to o dost dražší).Frame čili rámeček se nacházi v Zabeel Parku a nejbližší stanice metra je Al Jafiliya.Vstup do parku se platí a dá se zaplatit i kartou NOL do metra.Samotný Frame je 150m vysoký a uprostřed nahoře 105m dlouho rampou spojený pozlacený jakoby rámeček na obraz.Nahoru Vás vyveze výtah a pak přejdete na druhou stranu, kde Vás další výtah zase sveze dolů.Mezitím projdete kolem pár stanků se suvenýry, pokocháte se výhledem na park a konečne i blízké mrakodrapy opodál.Jestě jedna perlička.....Podlaha je prosklená a chvílema vvpadá jako neprůhledná ale pak se zprůhlední a vy koukáte dolů.Zajímavý pocit rozhodně.Po opuštění Framu jsme zamířili zpět na metro a na hotel.Tam jsme přečkali největší polední vedro u bazénu na střeše pozorováni letadel startujících z nedalekého letiště.Zbytek dne a večer jsme opět trávili v okolí fontány a Mall-u.

Další den, další hotelová snídaně a dopolední volno.Já byl zaúkolován z domu koupí nějakých suvenýrů (peněženka, pašmína a tak podobně) tak jsem vyraziil opět na textile souk.Tady mě v jednom stánku místní prodejce přesvědčoval že místo jedné pašmíny mám koupit tři.Že to je výhodnější cena.Na moji odpověd že mám jen jednu přítelkyni mě nabídl že mě další dvě nevěsty sežene.Poděkoval sem, sbalil pašmínu a šel radši dál.Utratili jsme poslední dirhamy a vrátili jsme se zpět na hotel.Tam jsme opět přečkali největší vedra a chystali se na večerní Desert Safari.Vyzvednutí bylo u Deira Mallu a po asi hodinové cestě jsme přesedli do připravených jeepů a jeli do dun pouště.Tam jsme trochu zařádili a svezli nás na kemp uprostřed dun.Tam byla k dispozici jízda na velbloudech, malování henou a další typicky místní věci.Pak samožřejmě samotné představení a raut.Po jeho skončení nás zavezli zpět k silnici a tam na nás už čekal autobus.Ten nás dopravil zpět do Dubaje k obchodnímu domu, odkud už jsme to měli asi 10 minut chůze na hotel.Tam jsme také kolem 22:00 hodiny dorazili , zabalili si věci a šli spát.Zítra ráno vstáváme před 5 a v 7:20 odlétáme zpět se společností FlyDubaj zpet do Evropy do Krakova.

Ráno šlo vše přesně podle plánu a v 6 už jsme seděli v salonku na letišti a užívali jsme se vydatnou snídani.Odlet byl taky podle plánu a kolem 12:30 jsme už přistávali v Krakově.Autobus nám měl jet za hodinu.Bohužel díky zpoždení na trase přijel za hodinu a půl tak jsme stihli i oběd.Následná cesta byla pohodová a v Bohumíně jsme měli celých 7 minut na přesednutí bus-vlak.To se nakonec bezproblémů povedlo a moholo se frčet k domovu.A jelikož další problémy se nedostavily tak jsme po 18:00 vysedali v Hodoníně.

Dubaj se po dvou letech opět povedla a ted uvidíme co bude zas za dva roky.Pokud bude čas a cena příznivá proč ne......