Singapur 23.4. - 24.4.2018

Tento malý ostrovní stát v Asii jsem navštívil během mé cesty do Kambodže a Myanmaru.Celý stát je vpodstatě město s necelými 6 miliony obyvatel.Patří mezi nejvyspělejší ekonomiky světa.Město samotné má pro evropana několik specifik.Například pokuta za konzumaci jídla v metru je asi 8000Kč a třeba žvýkačky by měli být k dostíání jen v lékárnách.

Já jsem do Singapuru dorazil v pondělí 23.dubna kolem 5 hodiny odpoledne.Bylo to po skoro 14hodinovém letu z Londýna.Po nezbytných celních procedurách jsme koupili lístky na místní metro (zkratka SMRT) a vydali se směrem do centra.Tam jsme měli ubytování v hotelu.Počasí bylo typicky tropické, asi 26 stupnů, 80% vlhkost a slabý deštík.

Po ubytování jsme vyrazili k Marina Bay, kde je v okolí zálivu park,kolem mrakodrapy, a na druhé straně zálivu slavný hotel Marina Sands Bay s infiniti bazénem v 200metrech nad zemí.Nad zálivem právě probíhala světelná show, takže nějaký čas jsme měli o zábavu postaráno.Po skončení této show jsme se rozhodli, že celý záliv obejdeme a pak pojedem zpět na hotel se vyspat.Stavili jsme se v korejské restauraci na jídlo a po již zminovaném kolečku vyrazili zpátky na hotel .Po vysednutí z metra nejblížk našemu hotelu jsme se ještě stavili v místní "restauraci" dali si každý jedno vychlazené mistní pivo Tiger a kolem půl 1 šli spát.

V úterý ráno jsme posnídali koláče co jsem doma napekl, našli úschovnu zavazadel poblíž místa našeho odjezdu a vyrazili znovu směr centrum.Program co nás čekal byl pestrý a nabitý.Jako první věc jsme zamířili do china town-u , kde jsme prošmejdili všemožné stánky se vším možným :-D Potom , jelikož jsme měli celkem hlad jsme zamířili k jednomu z našich vytipovaných cilů v Singapuru.Jednalo se o tuhle restauraci (viz. https://1url.cz/RtmyJ ) oceněnou již několik let Michelinskou hvězdou (v CR jí mají pro rok 2018 dvě restaurace).Ono proslavené jídlo (viz odkaz o něco výše) je kuře v sojové omáčce s rýží v prepočtu za 65Kč.Po této lehké svačince jsme zamířili do blízkého budhistického chrámu budhova zubu.Po jeho návštěvě následovalo přemístění k Gardens by the Bay, což je známá botanická zahrada s umělými stromy, skleníky a podobně.Zahrady samotné mají vstup zdarma, platí se jen SkyWalk a nebo vstup do jednotlivých skleníků.V těchto zahradách jsme strávili poslední zbytek času vyčleněného na Singapur a pak jsme zamířili autobusem přes hranici do Malajsie.Tam jsme po menších peripetiích přesedli na další bus, který nás zavezl na letiště Senai ve městě Johor.Odtud nám ráno odlétal náš spoj AirAsia do Phnom Penu v Kambodže s krátkým  přestupem v Kuala Lumpuru.Hotel jsme měli přímo u terminálu letiště takže jsme se najedli a kolem 22:00 šli spát.

Další den, další země a další dobrodružství....ale to najdete v jiné podsekci :-)

Kompletní fotogalerii najdete na https://petr-dobes.rajce.idnes.cz/JV_Asie_Singapur%2C_Kambodza_a_Myanmar_22.4._-_8.5.2018/