Řím 4.9. - 7.9.2018

Na letišti jsme měli podle původních plánů hodinu do odjezdu autobusu.Díky již zmiňované události s batohy se z toho stalo 20min čekání.Autobus přijel načas a cesta k našemu ubytováni Camping Village Rome trvala asi 35minut.Vysedli jsme na okraji Říma poblíž stanice metra Cornelia, odkud to bylo asi ješte 10min autobusem.Ten zastavoval přímo naproti recepce.Na druhé straně silnice byl velký supermarket PAM takže ideálka.Po nezbytných procedůrách na recepci jsme dorazili do našeho mobilhomu.Byl sice malý ale postel a koupelna tam byly stejně jako klimatizace.Za 25Eur na noc pro 2 paráda.V kempu se dále nachází velký bazán, restaurace a je tam klidek.Určitě jej můžu vřele doporučit pokud míříte do Říma.Nikam už jsme se nechystali tak jsme jen skočili do supermarketu pro jídlo a zásoby a spřádali plány na další den na prohlídku města.

Ráno jsme vstali kolem 8 , posnídali venku a vydali se na zastávku před kempem.Na ní už čekalo odhadem 80 dalších lidí mířících do centra.Autobusy tudy jednou naštěstí nahusto, takže jsem se vpohodě dostali do autobusu.Jízdné pokud nemáte nejakou predplacenou vícedenní kartu stoji 1,5Eur na 100minut.Dojeli jsme na stanici Cornelia a tam přesedli na metro.To nás zavezlo až na stanici Republica, odkud jsme se už pešky vydali k první naší zastávce.Tou byla Bazilika Panny Marie Snežné.Obhlédli jsme ji jen zvenku , protože tam stála strašná fronta na vstup dovnitř.Pak jsme pokračovali podle našeho plánu k další bazilice a to Svatého Petra v řetězech, kde se uvnitř nachází známá socha Mojžíše od Michelangela Buonarrotiho.Kostel jsme prošli křížem krážem a po jeho opuštění neomylně zamířili ke Koloseu.To jsme celé obešli dokola a přes ty davy lidí pokračovali dál kolem Forum Romanum k památníku Vittorio Emanuele.Odtud naše cesta pokračovala k fontáně Di Trevi, kolem které bylo totálně plno.....blázinec.....Udělali jsme si pár fotek a pokračovali směrem Španělské schody. Tam to nebylo o moc lepší takže jsme ani moc nezastavovali a pokračovali ulicema dál.Pomalu jsme se blížili k Pantheonu.Klasika všude dav lidí , projít a pryč.Další zastávka.....Piazza Navona.Kousek odtud za rohem jsme se stavili na jídlo.Já si dal prozměnu pizzu a Ela těstoviny pomodoro.Další cíl byl Andělský hrad kousek od Vatikánu.Klasicky u vstupu dav takže opět jen omrknem zvenku a pokračujem.Poslední cíl je nejmenší stát světa Vatikán.Davy houstnou fronty se prodlužují neustále nás někdo zpovída zda nechcem lístky atd....Nic pro mě...obejdem, omrknem, nafotíme a rychle pryč.Po cestě k nejbližšímu metru jsme narazili na stánek se suvenýry za 1Euro.....Šílenstvi v praxi :-D Metrem jsme následně dojeli na naši stanici Cornelia, přesedli na autobus a po krátké zastávce v supermarketu relaxovali na ubytku.Taky jsem ještě ladil detaily zítřejšího výletu do Tivoli.Otom ale v dalším odstavci.

Vstáváme kolem půl 9 a než posnídáme a přejedeme celý Řím na vlakové nádraží Roma Tiburtina, odkud jede vlak do Tivoli je 10:30 a vlak odjíždí v 11:15.Cesta samotná trvá asi hodinku a je zhruba 6 zastávek.Po vysednutí v Tivoli zamíříme nejdřív do supermarketu pro pití a pak do centra kde je naším cílem Villa d Este.Vila a zahrady kolem byla postavena v 16. století v renesančním stylu a celý komplex je zařazen mezi kulturní památky svetového dědictví UNESCO.Jde o jednu z vrcholných ukázek italské klasické i zahradní architektury.Za vstupné 10Eur si můžete prohlédlout jak vilu samotnou tak nádherné zahrady.Fotky ze zahrad najdete v galerii na konci stránky rozepisovat to tu nemá moc cenu.Po návštěvě vily jsme si jestě prošli městečko samotné.Nachází se zde také Villa Gregoriana s parkem a obrovským vodopádem a asi 5km od města Villa Adriana.Ty jsme kvůli času vynechali ale pokud by ho bylo víc určitě je navštivte.Dorazili jsme zpět na vlakové nádraží, koupili v automatu jizdenku za 2,6Eur zpět do Říma a za 15minut se jelo.Jízda rychlá na Tiburtine krátký přestup na metro, kterým se dojede na Termini a tam se jestě jednou přesedne na druhou linku metra.Pak už jen kousek busem a jsme zpět v kampu.Cely výlet tedy vyšel na 1,50+2,60+2,60+1,5....8,20Eur samozřejmě bez útraty a vstupného.To je podle mě výborná cena za takový výlet.Večer už jsme opět jen relaxovali a balili si věci na zítřejší odlet domů do Prahy.

Vstávat jsme měli z preventivních důvodu 6:15 ale kolem 5 nás probudila šílená bouře a průtrž.Blesky venku neustávaly a já už jsme se viděl jak v tom jdem na zastavku a někde tam čekáme.Naštěstí to těsne před budíkem ustalo a než jsme vyrazili bylo venku dobře.Autobus jel na čas takže jsme mohli odjet na letiště dřívějším spojem.Na letišti vše vpohodě, odbavení nástup do letadla vše cajk.....Pak nás ovšem nechali asi hodinu čekat na ranveji než jsem dostali povoleni k odletu.Byl to můj první let se polečností Vueling a nijak se nevymykal ze standartu.Příští let bude můj 100. celkově, takže takové malé jubileum.V Praze jsme nakonec přistáli s půlhodinovou sekerou.Odvoz se sestrou jsmě měli až v 6, tak jsme čas využili k obědu a návštěve kina.Domů jsem se dostal kolem 21:00 .Unavený z celodenního cestování jsem dal sprchu a šel spát.

Dovolená to byla vyvedená klidně bych si to někdy zopakoval.Určitě se na Maltu ještě vrátím,minimálně navštívit ostrov Gozo.Všem můžu obě destinace rozhodně doporucit.Stojí zato.......