Kauai

První let ve First Class společnosti Hawaiian byl poměrně krátký a trval asi 45minut.Během letu jsme stihly malé občerstvení a než jsme se nadáli , tak jsme přistávali ve městě Lihue.To se nachází na ostrově Kauai, nejzápadnějším z velkých Hawajských ostrovů.Město má asi 6500 obyvatel a je největší na ostrově.Ze zajímavostí můžem zmínit horu Waialeale ve středu ostrova, která je nejdeštivějším místem na naší planetě.V průměru zde prší až 350 dnů v roce.Další zajímavou věcí je Waimea Canyon dlouhý 14Km, jednu míly široký a až 900m hluboký.Na tak malém ostrově a v porovnáni s Grand Canyonem v Arizoně až neuveřitelné.Jinak je Kauai nejzelenější a také prý nejkrásnější ze všech ostrovů Hawaje.Natáčelo se zde nespočet Hollywoodských filmů jako Jurský park,Piráti z Karibiku,Avatar nebo King Kong.

Začátek byl stejný jako na Maui.Přistání na ostrově, kontroly a pak vyzvednutí auta a cesta na ubytování.To jsme měli v národním parku Kokee State Park.Jednalo se o chatu uprostřed lesů.Cestou zpět jsem se jestě zastavili ve městě Waimea nakoupit zásoby.Toto městečko je zajímavé tím, že právě zde přistál poprvé kapitán James Cook při objevení Hawajských ostrovů.Má tu nevelký památník.Shodou okolností byl na Hawaji také zabit.Z města jsme vyrazili do parku mimo civilizaci k našemu ubytování.Naše Cabins at Kokee byly asi 25 minut jízdy.Neustála cesta do kopce s několika zastávkami na vyhlídkách na Waimea Canyon nám nakonec zabrala asi 70 minut.Jelikož už bylo pozdě tak už jsme se jen trochu prošli po nejbližším okolí a šli spát.Čekal nás náročný den.

Ráno nás probrala zima.Přece jen naše ubytováni uprostřed lesů v nadmořské výšce asi 1200 metrů nad mořem nebylo zrovna synonymem pro Hawaj.Okna navíc neměla pevná skla ale spís styl žaluzie takže netěsnila.A samozřejme kolem chaty chodila drůbež a kohouti se překřikovali.Posnídali jsme a nachystali si zásoby na tento den.V plánu bylo hned několik cílů.První zastávka byly Wailua Falls.Tento dvojitý a asi 50m vysoký vodopád se nachází asi 8km za městem Lihue směrem do vnitrozemí ostrova.Je součástí Wailua River State Park.Po krátké zastávce jsme pokračovali dál na sever ostrova.Náš cíl byl městečko Kilauea.Kousek zaním se nachází Kilauea Point, na kterém je také maják.Jedná se o nejsevernější místo na Hawajských ostrovech.Krom majáku, krásných vyhlídek a samozřejme prodejen suvenýru a muzea jsou tady taky hromady turistů.Pokud budete mít štěstí můžete stejně jako my v moři pozorovat velryby a také delfíny.Po asi hodině strávené na místě jsme zamířili stejnou cestou zpět směrem k našemu ubytováni.Ale předtím nás čekala ještě jedna důležitá zastávka.Tou byla Koloa Rum Company.Pořádá ochutnávky zdarma pro zájemce.Jedná se o místní hawajský rum.Samotné ochutnávaní je výborné doporučuji i těm co rum moc nemusí.Ochutnáte několik druhů rumu.Každý den se testují jiné kombinace takže si můžete vybrat který den co chcete ochutnat.Za sebe můžu rozhodně doporučit.V nedalekém obchodu si samozřejmě můžete vašeho favorita také zakoupit.My nakoupili nakonec až poslední den pobytu ve Wallmartu jelikož tam byl v tu dobu rum levnejší než v oficialním obchodě.Po této rumové zkušenosti jsme pokračovali v cestě na ubytováni.Jestě jsme se zastavili kousek za městem Eleele kde je jedna zvláštnost.Je jím Glass Beach (čili pláž s barevným skleněným piskem).Její vznik je zajímavý ale oto jednodušší.Vznikla díky lidem.Několik desitek let zpátky tam lide vyhazovali sklo na skládku a to se samozřejme působením vln, přílivu a odlivu postupně rozbilo a opracovalo do malých vpodstatně zrníček (jako kameny v potoce).A tak pláž vznikla.Nabrali jsme si vzorek a pokračovali dál na ubytování.Jen jsme jeste udělali krátkou zastávku v obchodě.A pak samozřejme na pár vyhlídkách na Waimea Canyon.Pak už jen dorazit na chatu a natáhnout se a nabrat síly na další náročný den.

Ráno zase zima snad ještě větší než předchozí den.Dokonce jsme si museli trochu přitopit troubou.Horká sprcha a čaj nás naštěstí nakopli.Bylo to potřeba protože nás čekal Awaawapuhi Trail.Jedná se o asi 5Km trail (celkem 10Km) sestupující z výšky 1250 metru nad mořem do 740m.Cesta vede po uzkých stezkách hawajskym lesem.Určitě ji ale můžu doporučit protože nakonci budete odměněni výhledem z vyhlídky na obrovské útesy a údolí prudce se svažující do moře.Cesta zpět už je horší, protože zase musíte 500 výškových metrů zase nastoupat zpátky.Celá tahle sranda nám i se svačinou na vyhlídce a nezbytným nafocením všeho co stálo zato zabrala asi 4 hodiny.Po návratu zpátky k auto jsme jestě zajeli k nedalekému Kalalau Lookout.Bohužel vzhledem k mlze a mizerné dohlednosti jsem tu strávili asi 10minut a jeli pryč.Další den to snad bude lepší.Jelikož jsme měli ještě spoustu času rozhodli jsme se, že se zajedem zregenerovatt na pláž.Na výběr bylo hned několik možností u nás ale nakonec zvítězila menší a spíše mezi místními oblíbená Salt Pond Beach.Po asi dvou hodínách nicnedělání a relaxu jsme jeli autem zpátky.Samozřejme s nezbytnou zastávkou v obchodě na doplnění zásob.Na chatu jsme přijeli už skoro zatmy.

Ráno opět zima zabrala až horká sprcha a čaj.Program na dnes je volnější.První zastávka je Kalalau Lookout, na kterém naštěstí panovalo o poznání lepší počasí než předchozí den.Výhled na Na Pali Coast byl víc než parádní.Hluboké, vodou vymleté kaňony nedaleko nejdeštivějšího místa na planetě jsou impozantní.O kousek dal se nachází také Pu'u O Kila Lookout , který je skoro stejně impozantní.Po krátkém průzkumu okolí jsme vzali auto a jeli do civilizace do města.Tam jsme si dali místní specialitu shaved ice a zamířili na naši oblíbenou Salt Pond Beach.Museli jsme načerpat síly na další den.Čeká nás to nejlepši z ostrova Kauai ale otom za chvíli.Nabrali jsme jestě něco zásob v ochodě a jeli domů.

Cil pro další den byl jediný.Jet na sever ostrova po Kuhio Highway a na jejím konci je Ke'e beach.Tam začíná náš cíl pro dnešní den a tím je slavný Kalalau Trail.Jedná se o 18km dlouhý trail, na který potřebujete vyřídit povolení, protože počty lidi jsou přísně regulovány.Samotný trail kopíruje pobřeží Na Pali Coast.Dá se zvládnout za dva dny ale doporučují se spíš 3 a více dnů.Je opravdu náročný hlavně pokud neni idelální.Jelikož jsme tolik času neměli absolvovali jsme jen jeho část.Tou je asi 2 míle dlouhý úsek z Kee Beach na Hanakapi Beach.Cesta vede nahoru a dolů celkem náročným terénem a pokud máte štěstí a zaprší vám je to radost.My to štestí naštěstí neměli, takže to bylo vpohodě.Bylo to ale zase vykoupeno vetším počtem lidí.Cesta na Hanakapi Beach zabrala asi 1,5 hodiny.Tam jsme stravili asi hodinu a vydali jsme se zpátky.Dál se totiž bez povolení nemůže.Ale i ten kousek byl vážne užasný co se výhledu a všeho okolo týka.Po návratu na pakroviště jsem autem jeli zpět na jih ostrova a den obligáně zakončili relaxem na naší oblíbené Salt Pond Beach.Zítra je taky den ne.....

Po budíčku a snídani jsme vzal auto a vyrazili.Cíl byl naštěstí nedaleko.Trail v kanonu Waimea zakončený u vodopádu Waipoo.Trail má něco málo pres 6km a na jeho konci jsou vodopády padající 250m hluboko do kanonu.Po cestě narazíte také na dvě vyhlídky , které nabídnou pohled do udolí z jiných míst než jste zvyklý z vyhlídek kolem silnice.