Pisa a Florencie 5.10. - 7.10.2018

Tohle Italské dobrodružství se začlo plánovat už nějaký půlrok dopředu , narozdíl od minulého eurovíkendu v Dubrovníku.Opět se vytvořila 10ti člená skupina lidí odemě z práce a já byl zaúkolován výběrem místa, zajistěním ubytovaní a vůbec všeho co člověk potřebuje.Z nabízených destinaci nakonec zvítězil letecký eurovíkend od pátku do neděle.Letělo se s LaudaMotion z Vídně do města Pisa a v neděli zpět.A protože Pisa je na pár hodin tak jsem to naplánoval dohromady s Florencií.Letenky vyšly na nějakých 1600Kč a ubytování ve Florencii na 2 noci asi 1800Kč se snídaní.Celkem jsem to spočítal za transfer, jizdenky, letenky a ubytování na necelých 5000Kč.Na internetu v nabídce cestovních kanceláří jsem našel témeř totožný víkend v trochu lepším hotelu "od 13500Kc" takže všichni byli spokojeni a tešili se až konečně vyrazíme.

Den "D" nastal v pátek 5.10.2018 .Ráno jsem vyrazil normálně do práce , odkud jsem kolem 7 hodiny ráno vyrazil společně s Elou na vlak do Vídně.Zbytek skupiny jel do Vidně dvěma autama.Ty nechali na parkovišti Erdberg (tuším 3 eura na den parkovné) a busem se odtud přemístili na letiště(zpáteční jízdenka 9eur).My tam dojeli vlakem téměř součastně.Po setkání jsme prošli do bezcelní zony , prošli kontrolou a šli rovnou ke gatu.Odlet byl stanovený na 12:25 a byl přesně na čas.Po 90ti minutách letu jsme už přistávali na letišti v Pise.

Letiště Pisa je malé a typicky italsky zmatené letiště.Průchod byl naštestí rychlý a za pár minut jsme byli v hale.Původní plán byl koupit si jízdenku na vlak do Florencie.Ten ovšem vzal za své díky tomu, že byla potřebná hotovost kterou jsem bohužel nedisponoval.Takže náhradní plán byl autobus.Ten šlo zaplatit i kartou.Byl sice o asi 2 eura dražší (13eur) ale hodná paní na přepážce nám podržela právě odjíždející spoj.Takže od letadla do odjezdu z letiště nám to trvalo asi 15 minut.Cesta do Florencie trvá asi hodinku jízdy a autobus potom dorazí k vlakovému nádraží ve Florencii.Odtud jsme vyrazili přes centrum pešky k našemu hotelu na druhé straně města.Hotel Columbus Florencie byl asi 3,4 km daleko.Během cesty začalo mírně poprchat ale to nejhorší nás teprve čekalo.Po nezbytných procedurách a rozdělění pokojů jsme dohodli plán na zbytek dne.Ten byl víceméně jasný.Nákup v blízkém supermarketu a pak někam na večeři.Ta se uskutečnila v nedaleké pizzerii vyhledané dle Googlu recenzí.Pizza byla výborná, stejně tak jako kafe, víno a dokonce i pivo.Po večeři jsme se přesouvali zpět na hotel.Cestou jsme se jestě stavili na zmrzlinu.Do hotelu jsme dorazli kolem 21:00 , domluvili plán na další den a rozešli se na pokoje a šli spát.

Ráno jsme vstali a potkali se s ostaníma na hotelové snídani.Ta byll vydatná a splnila všechna očekávání.Dohodli jsme se že vyrazíme kolem 9:00 do města.Tak se také stalo.Vyrazili jsme za mírného mrholení směr centrum.První zastávka která nás čekala byla Basilica di Santa Croce di Firenze , před kterou už regulerně pršelo.Takové počasí s občasným zlepšením nás ostatně provázelo celý den.Po pár nezbytných fotkách jsme pokračovali dál do centra směrem k Piazza della Signoria.Na tom se nachází Palazzo Vecchio,Loggia del Lanzi a také Neptunova fontána či kopie sochy Davida.Po asi půlhodině jsme pokračovali k největšímu taháku Florencie a to k Cattedrale dii Santa Maria del Fiore.Naproti níi se také nachází Battistero di San Giovanni.Skrz davy turistů kolem baziliky jsme ji obešli a pokračovali dál v průzkumu centra Florencie.Hledali jsme si nějaké místo kde poobědvat.Zvítězila pizzerie nedaleko proslaveného mostu Ponte Vecchio.Dali jsme si opět kombinaci pizzy nebo těstovin.Pak jsme po chvíli posezení pokračovali k mostu.Naněm už opět regulerně pršelo.Po chvíli dohadování,smlouvání, a hádání se mě podařilo od místního afrického kamaráda koupit deštník za 3 eura.I s ní jsme pak společně pokračovali směrem k Piazzale Michelangelo.Odtud měl být krásný výhled na město.Bohužel vzhledem k počasí se žádná vyhlídka nekonala.Vydali jsme se dál ke kostelu Chiesa di San Salvatore al Monte.To je kostel s přilehlým a velmi zvláštním hřbitovem okolo.Prošli jsme si jej a rozhodli se , že vzhledem k nepřestávajícímu dešti se vydáme směrem zpět k hotelu.Tam jsme dorazili kolem 5 hodiny odpoledne.Samozřejme v tu dobu se začalo zlepšovat i počasí a dokonce i vysvitlo slunce.Někteří se rozhodli jít na kafe do nějaké místní kavárny.Večer jsme se sešli dole na hotelu ,udělali check in na letenky a naplánovali si přesun zítra ráno zpět do Pisy.

V neděli ráno jsme po snídani zase vyrazili směrem k vlakovému nádraží.Tam jsme asi za 45min chůze centrem také dorazili.Koupil jsem jízdenky a vydali jsme se na peron, odkud nám asi za 15min odjížděl vlak.Jízdenky stáli asi 11 eur a vlak jede co půlhodina.Cesta samotná pak trvá asi hodinu.Vystoupili jsme na nádraží a vydali se směrem k hlavnímu a téměř jedinému taháku města.Ten se nachází na Piazza del Doumo.Tím tahákem není nic jiného než proslavená Šikmá Věž.Kromě ní se na náměstí nachází Battistero di Pisa a Cattedrale di Pisa.Dali jsme si asi na 45 minut rozchod a volnou zábavu.Každy si šel kam chtěl a ve smluvenou dobu jsme se zase sešli kousek od veže.Dohodli jsme se, že zajdem někam na oběd a pak se přemístíme na letistě.Hledání vhopdného místa nám zabralo téměř 45 minut.Nakonec jsme opět skončili v pizzerii.Po vydatném obedě jsme se s jednou malou zastávkou v gellaterii na zmrzlinu premístili na vlakové nádraží.Tam jsme koupili jizdenku na Pisa Moover (vláček z nádraží na letiště jedna jízda 2,7 eur).Cesta trvá asi 5 minut.Prošli jsme si bezpečnostní procedury a zamířili k našemu gatu.Odlet byl stanovený na 17:40.Přes malé zdržení jsme na letistě ve Vídni chvilku po 19:00 dorazili.Bohužel následoval menší zádrhel v podobě změny času odjezdu autobusu o které nám nikdo nedal vedět.Takže jsme nakonec odjížděli až v 20:20 směrem na parkoviště Erdberg.Vyzvedli jsme auta a frčeli směr Brno.Doma jsme byli nakonec něco krátce před 11 v noci.

Eurovíkend to byl vydařený až na to počasí , ale s tím nikdo z nás nic nenadělá.Kombinace Pisa a Florencie je na víkend značka ideál.Při ceně letenek s Laudou z Vídně taky hodně zajímavá možnost.