New York 23.3 - 28.3.2018

Celé tohle březnové dobrodružství začalo vlastně už v neděli 27. srpna minulého roku odpoledne, kdy jsem při brouzdáni na internetu narazil na chybový tarif Air Canada.Díky němu šlo v září letět do New Yorku už za 2800Kč díky tomu, že vypadly palivové příplatky.Bohužel zařijový termín nevyhovoval ale nakonec se mě asi po hodině podařilo najit vhodný termín na konci března a taky presvedčit dva kamarády, aby letěli semnou.Cena nakonec vycházela na 4300Kč za zpáteční letenku s routingem Praha-Brusel-Montreal-NY-Montreal-Mnichov-Praha.Pořád ale bylo vysoké riziko ze letecká společnost letenky nakonec zruší.Nakonec po dvou dnech Air Canada vydala prohlášení že letenky jsou platné a tak jsme se mohli začít těšit a připravovat do New Yorku.

Po nutném vyřízení víz do Kanady (Americké mám od loňska z Hawaje) nastal dlouho očekávaný čtvrtek 22.3 a budík v 23:45 velel vstávat a jet autem do Prahy.Po odstavení auta na parkovišti jsme byli v 4:15 už i na letišti.Tam následovalo odbavení a v 6:50 odlet letadlem Brussel Airlines do Bruselu.Let byl klidný a pohodovým dokonce jsme přistali o 10min dřív, takže na přestup jsme měli 2 a půl hodiny.Odlet do Montrealu byl plánovaný na 10:30.Ještě před nástupem do letadla se nás obsluha u Gate ptala, jaktože ten den letí tolik čechů a slováků.Když jsem mu řekl ze zřejmě kvůli chybovému tarifu Air Canada řekl že chápe :-D .Pak už následoval start a odlet směr Kanda, kde jsme taky skutečně v 13:20 Kanadského času přistáli.Následný odlet do NY byl o 2 hodinky pozděj.Let by pohodový a v 17:07 jsme přistáli na nejmenším NY letišti La Guardia.To má narozdíl od JFK a New Arku tu výhodu, že je nejblíže k centru a při přistání je krásný výhled na Manhattan.Koupili jsme si týdení kartu Metro Card na metro v NY za 32 USD a vydali se autobusem na nejbližší stanici metra odkud jsme se přemístili pro mistni SIM do prodejny T-Mobile a pak o dva bloky dál na náš hotel Howard Johnson Long Island City ve čtvrti Queens.Měl výbornou cenu a taky z nejbližšího metra to bylo 2 zastávky na Manhattan.Kolem 21:00 jsme se vydali z hotelu směrem na Manhattan a na Times Squere.Tam jsme taky kolem 22:00 hodiny dorazili.Všude byli hromady lidí a světla jako v noci.Jestě jsme se stavili na pozdní svačinku v Mc Donalds a kolem 23:30 se ukládali ke spánku po náročném dni.

V sobotu ráno jsme po vydatné snídani v hotelu vyrazili směrem centrum.Bylo krásně jasno, asi 8 stupňů a nás čekala prohlídka jedné z ikon NY budovy Empire State Buildingu.Tato ikonická , skoro 90 let stará budova poskytuje nadherný výhled jak na Central Park tak i na dolni Manhattan.Po nezbytném nafocení všech panoramat a cestě výtahem z 86 patra dolů jsme budovu opustili a vydali se k další ikoně NY budově Flatiron Building (přezdívaná žehlička dle tvaru), jednomu z prvních mrakodrapů v NY.Odtud pak naše cesta vedla do přístavu poblíž Hudson Yards, kde jsme měli zaplacenou vyhlídkovou cestu na lodi okolo sochy Svobody a celého Manhattanu.Počasí nám přálo až na menší vítr bylo krásně jasno.Panoramata a výhled opravdu parádni.Po opustění lodi jsme už museli zamířit kolem Madison Squere Garden na Penn Station, odkud nám odjížděl vlak do New Jersey.Tam nás čekal v 19:00 zápas NHL mezi New Jersey Devils a Tampou Bay Lightnings.Zápas skončil vítězstvím NJ Devils.Pak následovala cesta vlakem zpět na Manhattan a odtud metrem na hotel.Tam jsme se dostali až kolem půlnoci.

V neděli jsme opět po snídani vyrazili , tentokrát za oblačného počasí, směrem Battery Park na dolním Manhattanu.Odtud odjížděl trajekt k Soše Svobody.Po příjezdu jsme měli prohlidku muzea v podstavci a pak výstup do samotne korunky sochy.Po sestupu jsme obešli celý ostrov a přejeli trajektem na Elis Island, kde se nachází muzeum přistěhovalectví.Odtud následovala už jen cesta zpátky na Manhattan.Od přístavu jsme se vydali přes Wall Street ke Ground Zero kde se nachází památník ůtoku na Světové obchodní centrum v roce 2001.Pak jsme se vydali směrem k Brooklynskému mostu, přes který jsme přešli do Brooklynu.Po menších pochůzkách po Brooklynu a nafocení Manhattanu jsme se po západu slunce vydali zpátky na hotel.

Nedělní program byl předem jasný.Prohlídka letadlové lodi Interpid.Krom jiného se tam nachází letadlo Concorde nebo raketoplán Discovery.Prohlídka nám zabrala asi 4h a pak jsme se vydali směrem do centra na oběd.Puvodní plán s návstěvou fast foodu vzal za své, když jsme narazili na ceduli indické "sněz co můžeš" za 15 USD.Po velmi vydatném obedě jsme šli do Central Parku na relax.Po cestě jsme samozřejme nemohli vynechat ikonický hotel Plaza (znamý z filmu Sám Doma 2).Asi hodinku jsme poseděli v parku a vydali se k Trump Tower přímo na konci 5té Avenue.V sousedství se nachazi obchody jako Tiffany,Gucci nebo Armani.Následovala cesta metrem a pak NY-skou lanovkou, která vede na Roosveltův ostrov.Po krátkém odpočinku na hotelu jsme se vydali za tmy zpátky na Brooklyn.Tam jsme nafotili fotky nočního NY a pak jeli metrem zpět na Rockefeller Plaza kde jsme na 22:05 měli lístky na Top of The ROCK.Výhled na noční NY byl naprosto fantastický, ikdyž dost foukalo a byla zima.Do hotelu jsme se dotali kolem půl 1 v noci.

Uterý a poslední den v NY začal tím, že jsme zaspali.Takž naše plány na návstěvu Jersey Mills (největší outletové centrum v okolí NY) jsme museli přehodnotit.Uschovali jsme si batohy v uschovně a vyrazili nakoupit nějaké NY suvenýry.Pak zbyl i čas na menší outletový obchod Century 21 kousek od Ground Zero se značkovou modou.Následovalo vyzvednutí věcí a cesta metrem a následně autobusem na letistě La Guardia.Jelikož jsme měli hlad tak jsme se rozhodli navštívit místní salonek.Náš let do Montrealu nakonec místo v 17:40 odlétal až v 18:50, výsledkem čehož byl čas asi 20 minut na přestup na let Lufthansy do Mnichova.Po přeběhnutí letiště jsme na let nakonec nastoupili a odletěli.Ráno v 9:00 už jsme přistávali v Mnichově.Jelikož nás čekal dlouhý přestup, opět jsme se rozhodli pro návstěvu salonku.Sprcha a bohaté zásoby jídla a pití rozhodně stáli zato.V 15:15 nás čekal jestě hodinový let do Prahy kde jsme v 16:15 pristáli.Pak jsme vyzvedli auto a po dvou menších kolonách na D1 dorazili kolem 21:00 domu.

New York splnil vše co jsem od něj očekával a určitě stojí za návstěvu.Pokud narazíte na výhodné letenky určitě můžu doporučit.