Mallorca 26.1. - 28.1.2019

Loni v listopadu mě kolega v reakci na levné lednové letenky z Vídně na Mallorcu navrhl, že by nebylo od věci zopakovat si naši první cestu z roku 2016 do Pobaltí.Slovo dalo slovo a než skončil den byli jsme 4 a měli vybraný už i termín.Odlet v sobotu dopoledne z Vídně a návrat v pondělí kolem 5 odpoledne opět do Vídně.Letenky byly od společnosti Laudamotion spadající pod Ryanair za 10 eur jeden směr.Zbývalo pak už jen vybrat nějaké ubytování a společnost na půjčení auta a mohlo se pomalu ale jistě začít odpočítávat dny do odletu

V onu sobotu ráno byl budíček v 5:00 aby se mohlo kolem 5:45 vyrazit směr obec Schwechat , kde se nachází i stejnojmenné Vídeňské letistě.V obci je asi 200m od zastávky vlaku jedoucího směr letiště Parking Tiger, kde můžete zaparkovat svůj automobil za 4 eura na den.Auto zde odstavíte a dojdete na nedaleké vlakové nádraží, odkud několikrát do hodiny jedou vlaky směrem na letiště.Jízdenku zakoupíte v automatu bud za hotovost nebo je možná i platba kreditní kartou.Jízdenka samotná pak stoji 1,8 eur a vlak jede asi 6minut.Cesta vlakem byla rychlá a za chvíli už jsme pochodovali po letišti.Odlet byl stanoven na 10:50 a měl trval přibližně 2 hodiny a 15 minut k tomu.Jelikož jsme měli dostatečnou časovou rezervu rozhodl jsem se využít svůj Priority Pass a navštívit jeden ze zdejších salonků z důvodu snídaně a naladění se na brzký let.Nakonec jsem si dal před odletem i sprchu takže jsem odcházel kolem 9:45 ze salonku dobře nalazen.U gatu jsem se potkal se zbytkem naší skupiny a mohlo se vyrazil.Po chvilce se začalo pouštět na palubu letadla, takže se odlétalo načas.Zřejmě z důvodu, že jsem dělal check-in až v sobotu ráno v autě, tak jsme dostali sedadla u exitu s extra místem na nohy (obvykle se za ně platí nejvíc), což mě při mé výšce je celkem jedno.Kolega co má skoro 2 metry ale byl mile potěšen a to ještě nevěděl, že si před něj při vzletu a přistání sedne pohledná letuška čelem k němu Let samotný pak byl klidný, někdo podřimoval ,někdo koukal z okna a kolem 13:00 už jsme pomalu začali přistávat na ostrově Mallorca, který nás uvítal slunečným počasím a ideální lednovou teplotou 16 stupňů.Zamířili jsme do autopůjčovny, kde jsme měli domluvené auto.Byla to Fiesta ale na to ježdění zdejší byla ideální.Hned po převzetí jsme vyrazili směrem ke městu Porto Cristo, kde jsou vyhlášené krápníkové jeskyně Cuevas del Drach.Na místo jsme přijeli asi 12 minut před poslední prohlídkou, rychle zakoupili lístky a mohlo se jít dovnitř.Pokud se tam vydáte, tak si dobře zkontrolujte časy prohlídek dopředu.Jeskyně jsou rozsáhle a prohlídka trvá skoro hodinu.Zlatým hřebem je na konci obrovský sál s jezerem, kde je takový malý amfiteátr kam si sednete.Pak se zhasne a po jezeře na osvětlených lodích přijedou muzikanti, kteří hrají na klavír, housle a další nástroje vážnou hudbu.Fakt špička.Pak už se vydáte směrem k východu.Jeskyně rozhodně stojí za návštěvu.Vstupné je 16 eur.Po jejich opuštění můžete navštívit blízké obchody, restauraci a nebo se projít kolem mořského pobřeží .Nasedli jsme do auta a vyrazili směrem k hlavnímu městu Palma de Mallorca.Zaparkovali jsme na oficiálním parkovišti přímo naproti katedrále a vydali se na její krátkou obhlídku.Té jsme věnovali asi 40 minut a pak sme pokračovali směrem na jih do města Palmanova , kde jsme měli ubytováni v apartmánu nedaleko od moře.Udělali jsme menší nákup zásob a pomalu jsme se chystali spát.

V neděli jsme se domluvili , že vyrazíme kolem půl 9.Naším cílem byl sever ostrova , pár vyhlídek a na nejsevernějším výběžku ostrova Cap Formentor maják.První naší zastávkou byla vyhlídka Mirador es Colomer.Tady jsme strávili asi 15 minut a pokračovali směrem k vyhlídkové věži Albercutx Watchtower s vyhlídkou na celý výběžek a široké okolí.Dalším cílem už byl pak samotný maják na severu.Kolem se potulovalo spousta turistů a také divoké horské kozy.Strávili jsme tu asi půl hodinky a vyrazili dál směrem na jihozápad.Naším dalším cílem byla vesnička Port de Sa Calobra.Kousek odtud se nachází soutěska Torrent de Pareis.Už cesta k ní je impozantní, když se prochází kolem moře a pak dvěma tunely vytesanými ve skále.V soutěsce se dá vyrazit na kratší či delší výšlapy, což se nás bohužel netýkalo z důvodu krátícího se času a brzkého západu slunce.Jestě jsme měli totiž v plánu navštívit typicky místní městečko Valldemosa.To jsme také udělali a strávili tam asi hodinu.Pak už jsme vyrazili opět přes město Palma de Mallorca a kolem katedrály do naší domovské Palmanovy.V pondělí ráno jsem vyrazil sám na pláž, natočit si východ slunce zatímco další snídali a balili se na cestu zpět.To mě zabralo asi hodinku a pak jsem se vrátil zpět.Opustili jsme naše ubytováni a zamířili jsme směrem k hradu Castell de Bellver, který je kousek od centra Palmy.Prošli jsme si jeho nejbližší okolí a pokračovali dál směrem do centra.Auto jsme zase odstavili kousek od katedrály a vyrazili na průzkum jejího okolí.Nakoupili jsme nějaké suvenýry a vyrazili jsme vrátit auto do půjčovny.Ten proces zabral asi 10 minut a než jsme se nadáli už jsme byli i na letišti.Odlet byl stanoven na 14:25.Značka ideál což se už ovšem nedalo říct o počasí které panovalo ve Vídni.Z toho důvodu nabral náš odlet zpoždění téměř dvě a půl hodiny.To rozhodlo o tom, že jsem se rozhodl čekáni strávit opět v salonku.Po nějaké době tam jsem se opět přidal ke zbytku výpravy a kolem 16:45 jsme mohli konečně vyrazit směr Vídeň.Let byl zpočátku trochu neklidný z důvodu větrného počasí ale asi po 10 minutách se to uklidnilo.Ve Vídni jsme z letiště zamířili vlakem do Schwechatu na parkoviště.Tam už na nás čekalo auto a vyrazili jsme směr Brno.Tam jsme po klidné cestě asi kolem 21:40 také přijeli.

Výlet na Mallorku v lednu byl nakonec dobrý nápad.Sice trochu foukalo ale jinak celý pobyt svítilo slunce a bylo kolem 15 stupňů celsia.Rozhodně to stojí za zvážení další návštěvy někdy v budoucnu, pokud budou zase letenky za podobnou cenu.