Maroko 18.1.-22.1.2018

Pár dnů po návratu z Londýna mě čekal návrat na Africký kontinent konkrétně do Maroka.Letenky jsem měl zakoupené v kombinaci Katowice-Agadir a návrat z Marakeše do Krakova (Wizzair a Ryanair) za nejakých 1700Kč.Spolu semnou jelo dalších 6 lidí.Cesta byla trochu krkolomnější, protože jsme museli dopravit auta do Krakova a odtud se přemístit do Katowic autobusem, protože odtud jsme ve čtvrtek po 15:00 odlétali.Vše naštěstí proběhlo bezproblémů, takže v 15:40 naše letadlo opustilo runaway a zamířilo na jih směr Maroko, kde jsme v 19:30 také přistáli.

Po nutném zlu v podobě imigrační kontroly jsme sehnali 2 taxíky a vydali se do centra na hotel.Ten náš se jmenoval Residence Fleurie v centru Agadiru a krom kvalitního ubytováni nabízí i výborne snídaně přímo u bazénu.

Druhý den ráno po výtečné snídani jsme se vydali do cestovní agentury, která provozovala autobusové spojeni mezi Agadirem a Marakeší.Po vyzvednutí lístku jsme se zabalili a nechali věci na recepci.Pak jsme vyrazili omrknout Agadir.Shlédli jsme místní mešitu a pak sli směrem k oceánu.Byla to příjemná vycházka v asi 20 stupnich a krásném slunečném počasí.Na leden naprostá paráda.Po procházce po pláži jsme zamířili zpět do hotelu vyzvednout věci a na místní autobusové nadraží.Odtud nám po 14:30 odjížděl autobus do Marakeše.Cesta tvrala asi 4 hodiny a byla klidná.Bonusem byl nádherný výhled na pohoří Atlasu.Po příjezdu jsme pěšky vyrazili do mediny , kde jsme meli v jednom z riadu ubytovaní.Ten náš se jmenoval Riad Bibtia.Večer už jsme jen vyrazili na Jemaa el Fna což jsou mistní hlavní trhy prakticky se vším co Vás napadne.Samožrejme nemohla chybět večere v podobě kuskusu s kuřecím masem samozřejme vyborným.Po krátké procházce už jen návrat na riad a spánek.

Další den po snídani na střeše našeho riadu jsme vyrazili na průzkum Marakeše.Znova jsme prošli Jemaa el Fna směrem k Koutoubia Minaret a parku Lalla Hasana.Pak dál směrem k paláci El Badi a pak ještě Menara Gardens.Následoval oběd a návštěva trhů.Maroko je vyhlášené koženými výrobky, Arganovým olejem a látkami s koberci.Všechno jsme krom koberce dříve nebo pozděj zakoupili.Kožený pánský opasek za v přepočtu 80Kč je výborna cena.Jen musí člověk smlouvat.Ve většině případu jde první nástřel ceny usmlouvat o 2/3 ceny , jen musí člověk trvat na svém.Po nákupech jsme šli na riad a spát.Další den nás čekal domluvený výlet do Atlasu.

Po tradiční snídani na střeše nás vyzvedl náš řidič Hassan a vyrazili jsme směr Ourika Valley.Bohužel stejný nápad mělo spousta dalších lidi, takže jsme nakonec změnili plány a vydali se do Imlil Valley.Tam nás čekal výšlap do hor k vodopádu a potom výborný oběd.Po návratu do Marakeše opět návstěva tržistě na poslední nakupy.Utratili jsme posledni dirhamy a šli spát.

Poslední den po snídani jsme si vzali taxíky a vyrazili na letiště, odkud jsme meli na 10:30 odlet směrem Krakov.Tam jsme v 16:00 taky skutečně pristáli.Následnovalo vyzvednutí auta a cesta směr Ostrava a dál do Brna.V Ostravě-Svinově jsem se já oddělil a jel vlakem směr Hodonín.Než zbytek dorazil do Brna ja byl už i v Hodoníně.

Celkově bylo Maroko něco jiného, než je člověk zvykly z Evropy a jejich standartů.Rozhodně můžu jeho návstěvu doporučit.Obvzlášť teď, když jsou k dispozici nové příme linky jak z Prahy tak Bratislavy.

Kompletní fotogalerii najdete na https://petr-dobes.rajce.idnes.cz/Maroko_18.1._-_22.1.2018/